Scroll Top

SMART – Studenți motivați să ajungă antreprenori de succes

Cod proiect: 311669

ACTIVITĂȚILE PROIECTULUI

„Programul Educație și Ocupare“ (PEO) 2021-2027

Activitatea A0. Managementul proiectului. Activitate prin care se asigură coordonarea generală a proiectului, monitorizarea, evaluarea stadiului implementării pentru atingerea obiectivelor, rezultatelor și indicatorilor.

Activitatea A1. Implementarea unui program de formare pentru dezvoltarea competențelor antreprenoriale ale studenților. Realizarea și derularea unui program de formare pentru dezvoltarea competențelor antreprenoriale a celor 251 studenți din grupul țintă. Programul de formare se finalizează cu evaluarea studenților.
     Subctivitatea A1.1. Dezvoltarea și implementarea unui program de formare pentru dezvoltarea competențelor antreprenoriale ale studenților.  Cei 251 studenți din GT vor participa la un program de formare pentru dezvoltarea competențelor antreprenoriale, format din 8 module pregătire teoretică ce cumulează 40 ore și 40 h pregătire practică. Formarea se realizează în 2 etape (1 etapă pe an de implementare). La finalizarea formării, studenții vor fi evaluați și vor primi diplomă de absolvire.

Activitatea A2. Dezvoltarea și sprijinirea parteneriatelor sustenabile dintre instituția de învățământ superior și potențialii angajatori care să faciliteze inserția socio–profesională a viitorilor absolvenți. Activități de recrutare și menținere GT (251 studenți din 7 domenii de studii vizate de proiect), organizare, desfășurare și evaluare stagii de practică, concursuri, cercuri studențești.

Subactivitatea A2.1. Desfășurarea și evaluarea stagiilor de practică de specialitate a studenților la agenții economici.
 Studenții înscriși în GT în baza Metodologiei de recrutare și selecție GT vor fi organizați în 15 grupe de practică și vor participa la stagii de practică organizate la agenții economici selectați.  Fiecare student va primi bursă la finalizarea stagiului. La finalul activității de practică se vor organiza 15 concursuri (1 premiu I, 1 premiu II, 1 premiu III, 1 mențiune/concurs), la care orice student care a finalizat stagiul de practică și a derulat activitatea din cercurile studențești se poate înscrie. După parcurgerea stagiului de practică, studenții vor fi evaluați.

Subactivitatea A2.2. Acțiuni de sprijinire a studenților pentru integrarea pe piața muncii, în vederea corelării sistemului de învățământ superior cu nevoile pieței muncii. Se vor organiza 8 workshopuri, 4 workshopuri/an universitar, cu o durata medie de 4 ore/workshop cu participarea unui număr de cca 40 de participanți (studenți, cadre didactice, reprezentanți mediul economic) cu scopul de a armoniza relația dintre oferta educațională și nevoile pieței muncii.

Activitatea A3. Susținerea angajabilității absolvenților de învățământ terțiar prin realizarea de analize în vederea anticipării unor nevoi orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale.  Presupune realizarea, într-o primă fază a unor instrumente și metodologii de lucru pentru investigarea, anticiparea, explorarea și identificarea unor elemente specifice din piața muncii, la final elaborându-se 7 analize pe domeniile de studii vizate de proiect.
     Subactivitatea A3.1.1. Elaborarea de analize în vederea anticipării unor nevoi orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale, pe domeniile de studii /specializările vizate de proiect. În vederea anticipării nevoilor pieței muncii și corelarea acesteia cu competențele și aptitudinile studenților în cadrul acestei activități se elaborează 7 analize pe domeniile de studii vizate de proiect, utilizând o serie de instrumente create anterior.

Activitatea A4. Informare și publicitate. În cadrul proiectului vor fi dezvoltate măsuri de informare și publicitate menite să asigure publicitatea cu caracter general aferentă proiectului, în vederea respectării obligațiilor de informare și comunicare cu privire la utilizarea fondurilor europene. Acțiunile de informare şi promovare generală a proiectului precum și materialele informative aferente vor fi realizate cu respectarea regulilor prevăzute în Ghidul de Identitate Vizuală 2021- 2027, având la bază principiul transparenței și corectitudinii privind transmiterea informației.